Sidor

måndag 22 augusti 2011

Macarons med hallonfyllning


Färgkombinationen för de här macaronsen tycker jag är helt underbar. Själva macaronsen färgade jag gula och hade i lite röd karamellfärg i fyllningen för att få den starkt ceriserosa. Tyvärr hade jag nog i lite för mycket mandelmjöl för smeten blev lite för tjock och macaronsen fick en liten topp som inte försvann trots att jag slog plåten mot arbetsbänken.

Jag använde samma recept som när jag bakade rosa macarons med espresso- och chokladfyllning, men hallonfyllningen kommer från Leila Lindholms A Piece of Cake. Man måste vara försiktig med hallonen, särskilt om man använder frysta så att man inte får med för mycket vätska för då blir fyllningen bara rinnig och går inte att spritsa på bra.


Hallonfyllning
3 dl florsocker
150 g philadelphiaost
1 ½ dl hallon

Rör florsocker och philadelphia krämigt. Vänd försiktigt ner hallonen och bred eller spritsa på
hälften av macaronsen och använd den andra halvan som lock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...